Mijn eerste week in Israël

25 april 2017 - Maslul, Israël

Welkom op mijn eerste reisblog. Mijn naam is Ilse Beens en ik ben 19 jaar oud. Graag wil ik de avonturen die ik hier beleef met jullie delen. Veel leesplezier :)

Daar kwamen we aan (Hendrik-Jan, Anna & ik), s 'avonds laat in Tel Aviv op 18 april. We konden redelijk snel door de douane en zochten onze koffers, natuurlijk moest er geld gewisseld worden dus dat hebben we ook gelijk gedaan. Maar het was laat en we gingen toch maar op zoek naar een kaartje voor de trein en ja, die hadden we. We zaten rustig op het station, totdat Hendrik-Jan veel zin kreeg in zijn stroopwafels die hij in zijn handbagage had gedaan. Paniek, want hij had de verkeerde koffer, we moesten terug naar het vliegveld en na veel gepraat kwam Hendrik-Jan terug zonder koffer. Toen zijn we met de taxi naar ons hotel in Tel Aviv gegaan.

De volgende ochtend uitgeslapen, heerlijk ontbeten en vervolgens op weg gegaan naar ons verblijf in Maslul. We gingen met de trein, daar zagen we prachtige natuur voorbij komen. Eenmaal aangekomen in Ofakim stond er een chauffeur op ons te wachten die ons naar het vrijwilligershuis in Maslul bracht.

Donderdag kregen we een rondleiding door ALEH Negev, iedereen kreeg een huis toegewezen waar hij/zij aan de slag kon. Alles was nieuw voor mij, ik moest even wennen. De volgende dag kon ik gelijk beginnen in mijn huis, ondertussen heb ik 5 dagen gewerkt. Het is nog steeds erg wennen, maar het gaat steeds beter. Dit komt mede door de talen die gesproken worden. Met de cliënten doen we activiteiten die passen bij hun, zoals; mooie dingen maken, muziek maken, snoezelen en nog veel meer dingen.

Elke keer dat ik gewerkt had, heb ik even lekker in het zonnetje gelegen, want ja, daar moet je ook een beetje aan denken. We hebben de afgelopen week heerlijk weer gehad, heel anders dan in Nederland. Nu ik twee dagen vrij ben, hoop ik morgen samen met Anna naar Jeruzalem te gaan, daar horen jullie volgende week vast en zeker meer over.

Laila tov! :)

1. Reislogger:
    25 april 2017
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Hester:
    Lieve Ilse
    Geniet van alles wat op je pad komt en natuurlijk is alles wennen maar met jou karakter en spontaniteit en je prachtige lach zal ook daar iedereen je omarmen.succes meid
    Liefs van mij.hester
  3. Janine:
    25 april 2017
    Wat leuk Ilse om je te kunnen volgen! Veel (werk)plezier!