Eilat met Elaine

18 mei 2017 - Eilat, Israël

Sjabbat vieren en een aantal dagen Eilat, daar gaat het deze keer over.

Misschien wel leuk om vooraf te vertellen. Op zaterdag is het hier natuurlijk sjabbat, ik werk ook iedere zaterdag. Maar er werken ook meiden en een aantal jongens die niet het leger in gaan, meestal omdat deze meiden en jongens Joods zijn en ook religieus. Ze kunnen in plaats daarvan vrijwilligerswerk doen in de instelling. Daarvoor word er altijd een ontbijt en lunch geregeld. Elke

zaterdagmorgen om half 10 eten we samen met hen, dan gaan ze in groepen de huizen in om de sjabbat te vieren voor de cliënten. Er word dan veel gezongen, super mooi om mee te maken. Ook hebben we om 2 uur dan de lunch, hier eten we met ons allen en soms ontstaan daar mooie gesprekken uit met bijvoorbeeld Joodse jongens of meiden. Dat wou ik graag even delen :)

Zondag ben ik samen met Elaine vertrokken naar Eilat. Het was een lange reis, het was warm, maar we kwamen na 5 uur reizen met de bus aan in Eilat. De hitte kwam ons gelijk tegemoet. Gelijk naar ons hostel gegaan, onze zwem

Onderweg naar Eilat

kleding aangetrokken en naar het strand gegaan. Zelf was ik al eens eerder in Eilat geweest, dus het kwam mij redelijk bekend voor. S'avonds bij de supermarkt

eten gehaald en heerlijk vroeg gaan slapen want we waren best moe na zo'n reis.

Maandag hebben we eerst lekker geshopt in het winkelcentrum en toen zag ik een bak water met visjes, daar kan je lekker met je voeten inhangen dus ik heb maar even gek gedaan. Daarna zijn we weer naar het strand gegaan, heerlijk de zee in geweest, ook in wat winkeltjes gekeken. Die

Voetenbadje met visjes

avond zijn we heerlijk weer naar de 'boulevard' geweest, iets gedronken en in de Fireball geweest, die ongeveer 80 meter naar boven schiet met jou erin ;)

SnorkelenDinsdag zijn we naar het Koraalbeach geweest, super gaaf! Dat voelde helemaal als vakantie, we hebben gesnorkeld en heerlijk in de zon gelegen. Die avond zijn we uiteten geweest met vrienden van mij. Ik ben al eerder in Eilat geweest en daar heb ik vrienden, daar hebben we mee afgesproken. Leuk om hen weer terug te zien!

Gisteren ben ik alleen terug gereisd naar Maslul, toen ik in de bus zat bedacht ik me dat het super bijzonder is dat ik hier ben. Ik kan nog

Onderweg naar huis

zoveel foto's maken en verhalen vertellen, maar het zal er nooit zo mooi en bijzonder uitzien en klinken als in het echt. Het liefst zou ik iedereen hiermee naar toe nemen haha ;)

Vandaag ben ik weer aan het werk geweest. Ik moet zeggen, ik heb mijn lieve cliëntjes wel gemist hoor, de afgelopen 4 dagen. Een speciaal plekje hebben ze absoluut al te pakken.

Tot de volgende keer, hoop dat jullie er weer van genoten hebben ;)

1. Hester:
    18 mei 2017
    Wat heerlijk dat je zo
    geniet. Stuur je ook nog eens wat foto's van je werkplek zou leuk
    dikke kus