De vrijwilligers dag in ALEH Jeruzalem

30 mei 2017 - Jeruzalem, Israël

Hier weer een nieuw verhaal vanaf mijn kant.

Zondagmorgen ging de wekker vroeg, om precies te zijn om half 6. Rond een uur of half 7 vertrokken we met bijna alle vrijwilligers en Peter-Paul naar de bushalte. We moesten één keer overstappen van bus. Gelukkig hadden we allemaal een plekje in de bus, dat scheelde want het is een best eindje met de bus vanaf Beer Sheva.

Aangekomen in Jeruzalem moesten we een klein stukje lopen naar ALEH

ALEH Jeruzalem

Jeruzalem. Wij bleken de eerste te zijn en dronken rustig een kopje koffie, ondertussen kwamen er ook vrijwilligers van de andere locaties binnendruppelen. Natuurlijk heb je dan gesprekken, toen bijna iedereen er was begonnen we. Iedereen stelde zich kort voor, vertelde zijn of haar ervaringen, dingen waar hij of zij tegen aan liep in het werk, dingen die als heel fijn en bijzonder worden ervaren.  Dit was fijn, iedereen had hier eigenlijk zijn eigen gedachten over.

Vervolgens hebben we een rondleiding gehad door ALEH Jeruzalem. We hebben in twee klassen gekeken van twee vrijwilligers die in die klas

sen werken. In één woord: wauw. Toen ik jonger was wilde ik altijd graag met kleine kinderen werken, dat kwam zondag wel weer een beetje boven toen ik dit zag. Ik was gelijk verkocht ;) Het was zo mooi, natuurlijk is het hetzelfde als in ALEH Negev, maar daar werk ik met oudere cliënten en daarom vond ik dit zo mooi en bijzonder. Ik kon nog wel uren bij die kinderen zitten.

Daarna zijn we naar de 'sjoek' geweest, dit is een markt waar allemaal verschillende soorten eten word verkocht. Echt iets typisch Israëlitisch. Natuurlijk hebben we daar in de buurt ook gegeten. We zijn daarna naar de CIty of David geweest, heel apart, want hier heeft David geleefd. We hebben ook d

oor die smalle tunnels daar gewandeld met een gids. Toen was het ondertussen 4 uur/half 5 en zijn wij naar huis gegaan. Het was een super mooie dag en heel goed geregeld! Vooral omdat je ook nieuwe contacten krijgt met andere vrijwilligers van andere locaties. We waren het er eigenlijk allemaal wel over eens dat je niet

City of David

echt de Hebreeuwse taal hoeft te kunnen beheersen, maar dat je ook liefde geeft en krijgt ook al beheers je de taal niet en ook al praat je met je handen en voeten. Dat is wat wij volgens mij allemaal wel zo ervaren

Prachtig om een dag als deze terug te krijgen voor het werk wat je doet!

1. Lucherdien:
    30 mei 2017
    Dag Ilse
    Alinda gaf me jou blog door. Leuk om zo met je mee te reizen. Fijn dat je daar wat kan betekenen voor deze mensen. Wij zijn één keer in Israël geweest en dit land spreekt ons erg aan. We wensen je een hele goede tijd toe in het land van de Bijbel. Waar zoveel wonderen en dingen zijn gebeurt die indruk op je maken als je er bent!
    Hartelijke groet Lucherdien Visscher